9 Mar 2010

Songs Highlight

Ya tuan-tuan dan puan-puan, ibu-ibu, bapak-bapak, selamat datang ke pertandingan yang diberi nama "Persis Band Indonesia". Ada pun pertandingan ini bertujuan untuk memilih band yang betul-betul mirip band-band dari seberang bagi mengisi kekosongan atau mengganti ruang lagu-lagu dari band seberang di corong-corong radio tempatan. Seperti yang kita maklum kerajaan baru-baru ini dengan powernya telah menguatkuasakan satu akta yang memaksa radio-radio tempatan memutarkan lagu-lagu artis Malaysia.


Sementara pengadil mengira markah memilih band yang layak memenangi pertandingan ini apa kata kita berhibur dulu dengan seorang penyanyi tempatan,dengan itu dipersilakan Rufina dengan lagunya Oi Ina

Rufina - Oi Ina








Sebuah lagu yang menarik malang sekali tune atau melodinya sama saja dari awal hinggalah ke akhir hayat, komposer kekurangan idea kah apa? Oops...apa pun terima kasih kepada Rufina atas persembahannya tadi.


Oh keputusan telahpun berada di tangan saya sekarang ini, sebelum itu untuk pengetahuan para hadirin sekelian juara pertandingan ini bakal memenangi hadiah di mana lagu mereka wajib diputarkan sekali sejam selama sebulan di semua stesen radio tempatan..lumayan saya bilang kau. Baiklah sudah sedia...kalau sudah ini dia keputusannya...drum roll please...juara pertandingan "Persis Band Indonesia" kita tahun ini jatuh kepada kumpulan....ARIES! dengan lagu mereka Kalimah Cinta...tahniah! sebiji sia bilang ko!


Aries - Kalimah Cinta








Video rakaman persembahan live kumpulan Aries di pertandingan 'Orang Kuat Sabah' pada 27-28 Febuari


0 comments: