2 Jan 2009

The Fingers...licking good!

The Fingers adalah kumpulan yang menjuarai kategori band pada pertandingan Rhythm of The Champion anjuran DBKK pada 5 Disember lepas. Hebat durang ni, mampu menjana suasana hangat pada malam sambutan tahun baru.

Alkisahnya semasa konsert sambutan tahun baru Rabu lepas, suasana yang begitu 'sopan santun' sebelumnya (termasuk persembahan The Divine Master) bertukar 'havoc' dan kecoh seketika semasa kumpulan ini mengambil alih pentas sebagai artis terakhir membuat persembahan. Sekumpulan anak muda berjiwa 'rock ganas' yang sebelumnya duduk di bahagian teres padang (belakang) tiba-tiba meluru ke depan. Nasib baik anggota polis, Rela dan pertahanan awam dapat mengawal keadaan. Syok juga bah tengok. Daripada anggota perpakaian seragam rileks ja terpacak di depan pentas, sekurang-kurangnya ada juga kerja dan cabaran durang malam itu...hehe. Tapi yang tidak syoknya terpelanting-pelanting cameraman kena langgar (that explain only the audio were uploaded during their first two songs)

Nope...this group is not from Tawau, tapi dari Bongawan bilangnya (awu' sekampung dengan si dayang pemain gambus atu - Fauziah Gambus). The lead vocalist was awesome. Setakat dengar suara beliau sudah tentu kita terbayangkan rocker 'ganas' berambut panjang tapi rupa-rupanya, bak kata si Ampal...macam ustaz! Hehe. Nasib dia tidak bilang rock suci. The way the keyboardist placed his keyboard (surface facing the audience), had given me the idea on how to really show off your skill to the crowds :-) (letak keyboard macam tu barulah penonton betul-betul boleh nampak permainan kau kan!)

Check them out on this v/c (the motion clip only appear at minute 3:16 the rest was just audio)

Lawa tarikan suara atu wang!

0 comments: