10 Jul 2006

Rachel, Fik, Sheera dan Awien

TV3 Mentor ....tunjuk ajar ku Sifu! (aku nda pandai menyanyi!)



Rachel Ansibin - Agak menarik juga persembahan Rachel. Walaupun permulaan beliau agak goyah sedikit, namun tiba ke pertengahan sehinggalah ke akhir lagu, lontaran suara lantang "bergema" beliau begitu memukau. Sekadar membandingkan beliau dengan protege saingan Nieyl, Rachel banyak kelebihannya. Walau bagaimanapun, pergerakan beliau kelihatan agak kasar sedikit dan kerap membongkok (seolah-olah menyanyi lagu rap/hip hop). Diharapkan Mentor beliau (Nurul) dapat memperbaiki aspek ini, sekiranya Rachel layak menjadi protege. Paras wajah Rachel pula bolehlah dianggap yang paling menawan di kalangan peserta wanita (maklumlah pernah menjadi ratu kolej) dan mungkin boleh menjadi daya penarik penonton menghantar undi. (Hmm...dari Tambunan pula)

Untuk mengundi Rachel taip Mentor Rachel dan hantar ke 39003



Fiq - Berasal dari Sandakan dan membawa lagu slow rock yang agak susah juga. Memiliki vokal yang kata orang agak "jantan", persembahan Fiq agak baik juga namun persembahan bersemangat protege saingan beliau, Hat mungkin mengurangkan peluang Fiq untuk meraih undi yang banyak.
Untuk mengundi Fiq, tapi Mentor Fiq (hantar ke 39003)
Informasi lanjut Mentor, termasuk biodata dan gambar-gambar protege, boleh didapati dengan melayari tv3.com.my/mentor
OIAM - Syira dan Awien
Nampak gaya, berakhirlah sudah perjuangan Syira dan Awien dalam rancangan One In A Million. Rezeki tidak memihak kepada mereka dalam rancangan tersebut. Tak apalah, boleh cuba lagi dan perbaiki kelemahan-kelemahan sepertimana yang disuarakan oleh kedua-dua juri yang maha arif dan bijaksana (?!).

0 comments: