1 Nov 2006

Terbaru dari Lydia Kalidin


Penyanyi tempatan Sabah yang tidak kurang hebatnya, Lydia Kalidin, kini muncul dengan album baru yang menampilkan lagu-lagu menarik lagi kreatif. Antara lagu yang istimewa penuh keunikan ialah sebuah lagu ciptaan Umbut "Tiwas Kotoh" dinyanyikan secara duet dengan Asmin Mudin. Lagu ini hampir keseluruhannya dipersembahkan dalam dialek Sabah (hmm..kalau diputarkan di radio Sabah alangkah bestnya!). Versi 2 minit lagu ini boleh didengari di radioblog Lydia Special. Album ini juga menampilkan sebuah lagu dalam bahasa Melayu berjodol "Sayang" ciptaan Asmin Mudin. Lain-lain lagu dalam album ini diilhamkan oleh pencipta-pencipta tempatan yang tak asing lagi seperti Ray Kilik, Ading dan Ramli Ahmad. Yang pasti album ini merupakan sebuah lagi produksi tempatan yang menampilkan ciri-ciri berkualiti (above average). Dapatkan segera di kedai-kedai muzik (dan juga tamu) yang berdekatan anda




4 comments:

F!oNa said...

waaa santik o c Lydia.. makin lama makin santik.. padai men gitar lai tu dB :)

Anonymous said...

Iyakan...pandai men gitar pula dia tu..kenapalah dia nda mendendangkan lagu dengan iringan plucking gitar ja

F!oNa said...

ya lor db.. sia rasa, kalaulaa dia bikin mtv karaoke kan, bagus da men gitar sendiri barulaa real.. sia beli pun puas hati hehe :)

mmilton82.medium.com/ said...

dia p jarum kaitu idung dia? macam kana tampal saja guna plastisin...btw...ada sy dgr crita dia ni sdh ada anak...btl ka????