18 Mar 2012

Money-ya (Mania)...It's All About The Money


Aku pelik sikit dengan rancangan baru Astro ni, why on earth do they have this program in the first place? Artis-artis yang terlibat pula bolehlah dianggap yang sudah establish (Jaclyn Victor also in this show...REALLY!?). Durang sudah 'dipertandingkan' dan disajikan secara meluas kepada umum sebelum ini. Ada yang diterima dan ada yang kurang diterima. I mean apa lagi yang program ni expect dari artis-artis yang bertanding? To spread their wings worldwide and become international superstar? Some of the artistes have already given the opportunity and had gone through the experience to be known internationally or at least regionally . Kita pun tahu apa hasil dia. Artis-artis ni pun kiranya yang sudah berpengalaman, sudah masak dengan selok belok dunia seni, mahir dengan trick of the trade of the industry, sudah tahu what the industry wants..etc. They themselves qualify as mentor to guide new comers dan ada juga yang pernah menang anugerah tu anugerah ini. Jenis bimbingan apa lagi yang durang expect from the three mentors? (Ahmad Dhani, M. Nasir and Aubrey Suwito). Sampai bila durang ni mo jadi 'anak didik'?. Some of them had even worked with the mentors before. So kiranya program ni bolehlah disamakan macam kita dihidangkan makanan menu A, menu B, menu C. We like menu A. They re-cook menu B and menu C and force us to like them...hahaha.

Tapi bila fikir balik..oh ok..I got it, they are all in for the big prize of RM 500,000 ringgit! The appropriate promotional tag should be "Money-ya! It's all about the money and nothing else" . Then the song "Price Tag" should be their "Menuju Puncak" song (the three mentors should sing and dance together with the contestants).....it's all about the money...money...money...badly need the money..money..money...we just wanna have your votes!

TV3 nampak macam bergeliga sikit, when it comes to sms voting show. Ada 'Mentor', which I think is very good (salahkah kalau Astro tiru ja 'Mentor' ni), 'Bukan Sekadar Rupa' etc.

Ni pula posting si Ebi di FB Mania..

Ebi Kornelis II

Kalau lah aku menang tu Mania numbur 1,2 atau 3 aku bagi separuh duit itu kepada sesiapa saja di Malaysia ini yang memerlukan.....Aku nekad....kalau 500 ribu aku bagi rm 250ribu sumbangan..Ini aku punya janji.Tapi ini tidak akan terjadi kalau aku tidak dapat masuk.jadi saya harap anda semua boleh tolong undi saya.Biar ini jadi sejarah. Ini sumpah saya.Ini pun kalau menang.Doakan saya.jom kita ramai2 undi Ebi Kornelis II


Hehehe...not so sure if that was appropriate....heboh sudah orang tuduh statement dia ni berunsur rasuah.

3 comments:

SciaS said...

Ada sikit mcm 'The Voice' kan..mcm penyanyi rejek try their luck again hahaha

Saya tidak berapa mengikuti tp sempat juga tinguk stacy perform. tarian mantap spt biasa.

Siapa yg nyanyi we will rock you? Ebi ka tu? Odoii dogo..kesiannn

dBOS-fm said...

Dari mana lagi durang dapat idea macam memilih hamba abdi tu kalau bukan dari The Voice...cuma kerusi durang punyalah kelakar...looks very, very cheap.

Ya dia la tu superstar Ebi

SciaS said...

"cuma kerusi durang punyalah kelakar...looks very, very cheap."

mmg kelakar! stage pun kelakar! pengacara pun sdh season! oopss..kena marahlah ni hehehe