5 Aug 2010

Juara Keynote 1

Musim pertama rancangan Keynote berakhir semalam sekaligus menobatkan peserta Mohd Farhan Izharruddin (Faan) sebagai juara.

Rancangan ini tidaklah sepopular rancangan-rancangan realiti yang lain padahal bagi saya konsep dan objektif program ini yang bertujuan melahirkan komposer-komposer muda harus diberi tepukan gemuruh (or probably people are so fed up with reality shows nowadays). Saya sendiripun termiss lebih kurang tiga minggu pertama...hehe, masa baru mo start follow up, si Aqasen yang dari Tambunan tu sudahpun tersingkir, tapi sempatlah juga ikuti lagu dia yang si Ayu nyanyi, itu pun di online. Maka tinggallah dua peserta dari Sabah, si khoo dan Nina, malangnya kedua-duanya kurang bernasib baik untuk musim kali ini (habis lagu-lagu durang pun macam inda best kan...oops...hehe). Tahniahlah kepada pemenang...masa konsert akhir tu secara peribadi saya suka lagu yang dinyanyikan oleh si Vince.

Pic kredit to mStar

Talking about reality show, satu lagi program yang saya rasa boleh dipertikaikan juga popularitinya di Malaysia ini ialah rancangan "Imam Muda". Ironiknya rancangan ini begitu mendapat liputan di luar negara terutama di German dan Switzerland (menerusi laporan AFPlah). Mungkin satu berita baik bagi Malaysia. Tapi kalau dilihat on the other side, it's like a westerner eagerly telling his people back home.."psst..guys you know what Malaysia has this reality show called Imam Muda, it trains young Malaysian muslim men to be the future muslim leader"...."OMG! really!? Is that mean M'sia is on its way to becoming extreme? Are they taught how to be a martyr? Is Bin Laden one of the critiques?"...."So far none of those, instead they perform the cleansing of corpse, preaching to those caught for adultery and counselling the unwed pregnant girls"..."good lord to hear that..I thought they're looking for the next Nordin Mat Top...so no need to press the panick button huh" :=)

...and the winner is


Aikk...macam warna kain baju....err..

1 comments:

ahlimujik said...

stuju keynote patut diberi sambutan lebih gemuruh daripada realiti tv lain.

tanpa pemandu, inda berjalanlah mobil. tanpa lagu, tiadalah penyanyi.

contoh paling hot skrg si lady gaga, she's the image tapi who was behind the most important element, the sound?

http://en.wikipedia.org/wiki/RedOne

kesian komposer inda kana paduli :(