1 Jan 2011

R & B/Soul Dusun Yang Cun

Terlebih dahulu "Selamat Tahun Baru 2011" kepada semua pengunjung-pengunjung setia blog ini. Terimakasih kerana terus berkunjung (cubuk-cubuk skijap pun saya hargai..hehe)

Dengan sukacitanya saya meng-upload lagu berikut, sebagai hiburan pembuka tirai tahun ini. Tergamam juga buat seketika masa mula-mula terdengar lagu ini sebab saya rasa ia satu-satunya muzik ala-ala konsep Neo, Usher, Chris Brown oleh penyanyi dari Malaysia (Audi Mok yang selalu tiru trend muzik terkini U.S pun belum ada buat konsep begini kan? - correct me if I'm wrong - sekarang ni dia sibuk tiru trend Lady Gaga untuk Ning Baizura).

Enough said, let's check it out (abaikan saja kualiti rakaman itu yang kedengaran macam microphone tanpa pop filter *frowning*...wonder if this is a final product or just a demo)

Rowel - Tondu Olumis








Kreatifnya part pada minit 1:41 ituu :). Gubahan muzik dan vokal yang cun (kira out of the box untuk sebuah lagu Dusun). Syabas juga sebab memilih untuk menyanyi lagu yang kira advance ini dalam bahasa Dusun..I loike!

P/s: Nama penyanyi 'Rowel' tu pula really rings the bell, mengingatkan saya nama penyanyi cilik tempatan dulu (same person? I bet he is)

4 comments:

~boy_Mr.K~ said...

clap..clap...clap..
tuk jimmy palikat...
mula2 sa dgr lagu ni pun first2 balik dr smjung.. time tu dah habis belajar n dpt keja di kk ni... 1st2 dgr udah terpikat.. smpai sanggup rakam tu lagu gn hp.. pastu cari lirik di internet.. wlupun x paham... tapi mmg siok rentak dia... sekali jimmy buat dalam bhs mly, mmg aku ketawa dgr maksud dia... tapi, serius, aku lebih suka dgr yg versi asal....

Yus Tawau said...

blh bagi lirik ni lagu Rowel - Tondu Olumis

Anonymous said...

adui..ni ada kesilapan arrangment music or suara dia mmg sengau ni?
Lagu suda sedap..

Anonymous said...

Memang aspek teknikal masih ada kelemahan. Mcm si dBOS bilang..kali baru demo ja bah ni