18 Jan 2011

Tingkatkan Kualiti

Mari kita baca keratan akhbar :)


Sekali sekala pengkarya kita (terutama penerbit-penerbit video movie, telefilem etc)kena laharan ala-ala Simon Cowel bagus juga kan (hehe). Tidaklah berterusan syok sendiri. Ketahuilah bahawa kritikan itu penting untuk kita berevolusi :=)

Kalau saya tengok drama terbitan Sabah yang kena kasi main di RTM (selalunya jam 12 tengahari - anggap sajalah 'slot kasihan'), tidak ubah seperti menonton sebuah kisah penuh teladan yang sesuai disiarkan di saluran TV Pendidikan.

But back to the issue of 'tokenism' ni, persoalannya macam mana kita boleh tampilkan drama-drama atau karya-karya terbitan kita di TV kalau tiada slot khusus untuk karya-karya dari Sabah? Kenapa tidak diberi slot khusus seperti yang diberikan untuk rancangan-rancangan Tamil dan Mandarin? 1, 2 jam pun cukuplah.


Atama vs Politicians

Isu yang satu ni terus terang, ampun...saya tidak tahu pokok pangkal cerita dia (hehe). Tiba-tiba saja muncul di akhbar. Kalau mengikut laporan akhbar, semuanya berpunca dari satu foto yang si Atama upload di Facebook dia yang telah menyinggung pihak-pihak tertentu. Hmm foto macam mana tu ah...mau juga aku tinguk.



Normally before we go public (buat laporan polis dan sebagainya) there should be a private negotiations between the disputed parties (right?). Not sure if they've done that....or they straight away go to police station?

3 comments:

Anonymous said...

ahahahaha... memang palui itu astro... Kata budi bahasa kita... ehehhe

Anonymous said...

kasian juga si atama ni, album baru inda menjadi... ini saja cara dia bulih dapat exposure.
apa tajuk single baru dia? inda tau? exactly my thought, people don't know and don't care :P

dBOS-fm said...

Setahu aku album pertama beliau mendapat sambutan yg amat menggalakan dan salah satu yg terlaris dlm sejarah muzik Sabah. Album baru dia 'Bakakuk' not bad juga. Selalunya album kedua ni kurang sikit exposure sebab album pertama telah memperkenal dan mempromosi si artis. Mungkin utk slbum, single akan dtg adalah nama2org politik dalam lagu hip hop dia nanti..haha