16 Jun 2011

Bakat Besar Dari Kudat

Terimalah sebuah lagu berjudul "Munira" oleh penyanyi yang berasal dari Kudat.



Buli tahan! Dengar cerita dia ni berasal dari Parapat Laut, kenapalah waktu kami balik-balik pigi Parapat Laut dulu tidak terjumpa dia ni (saya cari dulu gambar-gambar adventure kami di Parapat Laut dulu zaman kamera analog lagi..kalau jumpa nanti saya upload sini...cantik tempat tu)

Siapa berminat mo beli CD dia kontek ja...Mus Cili Padi Studio Phone No..012-8367314.

*********************************************


Matahari akan "tidur"


Ini satu berita yang menarik tapi kira bikin takutlah juga (hahaha). Kumpulan saintis yang memantau aktiviti matahari mengumumkan baru-baru ini (14 Jun), matahari sedang berada pada situasi kurang aktif dan besar kemungkinan bakal "hibernate" (err..macam tidurlah ni kan). Fenomena yang berlaku ini sedang dibandingkan dengan keadaan yang hampir sama pernah berlaku dari tahun 1645 sehingga 1715 bila matahari "hibernate" selama 70 tahun! Mengakibatkan zaman "Little Ice Age" ;)

.

Don't forget the saying 'calm before the storm' mula-mula calm lepas tu jeng..jeng...solar storm...solar flare (read: 21 Dec 2012!..hehe)

Bah kita tinguk jalah perkembangan seterusnya, patutpun sekarang ni macam sajuk-sajuk ja (sepatutnya masuk Jun musim kemarau sudah kan).

Related link Sun Headed Into Hibernation

2 comments:

SciaS said...

saya pula rasa mcm panas semacam :D

dBOS-fm said...

tu matahari bangun skijap kali masa tu..tu la panas