20 Aug 2007

Dua peserta paling muda tersingkir

Nampak gaya ramalan dua peserta paling muda bakal beraksi di peringkat akhir MyStarz tidak tepat bila kedua-duanya (Rachel, 13 dan Emeer, 12) seolah-olah "disingkir" diakhir konsert MyStarz semalam.

Berakhir cabaran?

Tidak pasti pula, pada awal rancangan MyStarz, penganjur ada menyebut jumlah peserta akhir yang bertanding di peringkat akhir, yakni empat peserta. Sekiranya ada, memang malang sekali peserta yang menduduki ranking keempat semalam kerana hak beliau untuk layak ke final secara otomatik telah "dirampas".

Arrtikel berkaitan
(kalau menurut artikel ini ada dua lagi tempat kosong untuk peserta akhir)

Mia Palencia, Sabahan jazz singer...

Ada betul lah juga cakap dia ni, pasal kurangnya rezeki artis-artis berbakat Sabah kalau setakat berada di Sabah. So if you're think you have that big, extraordinary talent do head for KL to make full use of it...




Gosip! gosip!...(hehe)


Ada pula yang terfikir aku ni si Boyd, wartawan yang menulis gosip tersebut *LOL*. No lah! totally a different person. But I think I know siapa"bekas juara" yang dimaksudkan dalam gosip minggu lepas.

Pasal gosip nikan teringat pula saya liputan "siaran langsung" seorang kawan melalui SMS kepada saya minggu lepas. Actually tujuan beliau buat siaran langsung tu saja mau bagi tahu betapa ruginya saya tidak join durang lunch hari itu sebab menurutnya ada "hidangan istimewa terhidang di depan mata" (he was talking about this lady with a so revealing dress....hot pants and a 'string' top...sitting very close with a guy at a table in front of them). A few minutes later tiba-tiba si kawan SMS balik saying "eh! tu lelaki looks familiarlah exactly macam si *tooot!*...betul ni sumpah!" dia bilang uiina... bersumpah lagi tu (he refers to a Sabahan male singer yang sudah buat album dengan lagu-lagu yang amat menarik, yang sudah berkumandang hingga ke corong-corong radio nasional dan pernahlah juga masuk carta...tapi album dia tu susah betul mau dapat, sampai sekarang saya sendiri tidak jumpa-jumpa). Another SMS coming later "nah bergisil sudah kaki durang geng! Paha tu perempuan landing atas paha tu lelaki sudah"...wakakakak! (but the friend said the guy was in full office attire). A few minutes later datang lagi SMS (probably after this couple had finished their lunch) "itu perempuan pula yang bayar bil!" *LOL*. I said"mengkali tu lelaki terlupa dompetkah" the friend replied "ada dompet dia tu tapi dia bayar yang baki sen-sen saja"...kekekek!. My friend tapuk-tapuk ambil pic, tapi dapat tangkap bahagian belakang dan tepi saja...dari style rambut dan raut wajah memang ada putunganlah dengan artis yang dimaksudkan itu. Ada bakat juga si kawan jadi paparazi...hehe!

KK Ice Skating Rink opened


Selain dari ice skating rink di atas, satu lagi tempat menarik yang baru dibuka kepada awam ialah muzium akuamarin UMS.


0 comments: