8 Jan 2010

Mari mengimbas...

Tidak lama lagi AF8 bakal membuka tirai. Muka-muka baru bakat dari Sabah bakal menjelma (atau mengkali muka-muka lama juga..hehe). Dalam masa yang sama teringat pula bekas peserta-peserta AF musim-musim lepas. Masa saya tengah memandu tempoh hari berkumandang dua buah lagu ini di radio, dalam hati berkata memang hebat bakat seni suara dua orang penyanyi ni, ada karakter dan gaya tersendiri. Indivdu yang dimaksudkan juga tidak kurang mempunyai pakej yang menarik. Fikiran pun terus bertanya..whatever happened to these talents?



Velvet - Pertemuan Ini









Very nice vocal tone.



Yazer - Cinta Zaman Berzaman









Lagu nasihat

Yang ini off topic tiada kena mengena dengan AF. I'm just fascinated with the way this genre is performed in this song. It's suppose to be a nasyid genre but the music is too damn out of the box for a nasyid song so let's just call it lagu nasihat. Err...in conjunction with the current controversial issue of the kalimah "Allah" ngam juga mengkali dengar ni lagu..hehe!

New Sakha and Hedi Yunus - Ingatlah Pada Allah









Imagine, if both parties agree to use the same kalimah, a group of singers from both religions performing this song on stage...di depan Nik Aziz *LOL*

0 comments: