1 Jan 2010

Album sulung Angeline Sebin


Sebuah album yang boleh dikategorikan "Very Good" terutama dari aspek gubahan muzik. Kualiti adunan muzik dan vokal juga agak meberansangkan, kedengaran seimbang dan bolehlah dikatakan menepati 'standard' dan hampir sempurna jika tidak kerana sedikit gangguan bunyi, kalau tidak silap (paling ketara) pada Track 2 dan 3. Lagu-lagu hasil ciptaan Angeline sendiri juga tidak kurang hebatnya. Lagu yang memikat halwa telinga saya ialah lagu pada Track 1. Lagu bertemakan perayaan Kaamatan dalam album ini, "Tadau Kaamatan", juga adalah salah satu yang terbaik saya dengar setakat ini (mungkin pengaruh gubahan muzik). I made some short samples on tracks from this album. Take a listen on radioblog playlist title "Angeline"

Artikel berkaitan Angeline (klik sini).

1. Pogulio Noh








2. Pamanau Nopo








3. Pitongkiadan








4. Koposion








5. Tadau Kaamatan








6. Langadon Ti Ginawoku








7. Natagak Tupus Toh








8. Soroho No








9. Gompio Kito Noh








10. Osorou Ku Ih pogulu








5 track kegemaran saya ialah (mengikut turutan) Track 1, Track 5, Track 6, Track 7 dan Track 10 (Track 10 saya label 9A di radioblog).

Anda pula bagaimana? Kongsi-kongsilah track kegemaran kamurang dalam album ini dan jangan lupa kumpul point kamu untuk mendapatkan CD ini (baguskan dBOS-fm tahun ni macam Santa Claus..:-))

0 comments: