13 Feb 2007

Fesyen 'red carpet'.

Siti Nurhaliza at The Grammy (Photo the Star)

Hmmm...not bad, but she looks a bit plump on the third photo

So the 49th Annual Grammy Awards had just concluded yesterday (for full results click here). Seperti biasa maka sibuklah pemerhti-pemerhati fesyen mengumumkan fesyen terbaik dan paling teruk. People Magazine umpamanya telahpun mengumumkan 15 selebriti berpakaian terbaik pada upacara Grammy kelmarin dan antaranya adalah enam selebriti di bawah ini (Shakira, Carrie Underwood, Justine Timberlake, Ludacris, Mary J. Blige dan Scarlett Johansson)

Setakat ini belum ada pengumuman worst dress tapi pada pemerhatian saya, dua orang selebriti di bawah ini, Imogen Heap (kiri - calon artis baru terbaik) dan Mandy Moore (kanan) bakal menjadi mangsa


Kalau tidakpun mungkin juga fesyen dari kumpulan OK Go ini bakal merebut takhta.

Bercakap mengenai worst dress, dalam pengumuman yang dibuat setiap tahun, tiada yang dapat menandingi fesyen yang diperagakan oleh Cher (Oscar 1986) dan Bjork (Oscar 2002). Kedua-dua fesyen ini tercatit dalam sejarah peragaan fesyen red carpet sebagai great fashion disaster!
I can imagine penonton yang duduk di belakang dia ni gerenti terhalang habis...hehe


Ting!...sempat lagi tu buat aksi bertelur... by dropping her purse....hehe

Walaupun diisytiharkan sebagai fashion disaster, "swan dress" Bjork tetap menjadi ikutan selebriti yang lain antaranya
Elaine de Generes dan Kevin James (kekekek)

Perhaps I can understand why the two fashions above were declared as fashion disasters. But I found it's hard to accept these two decent-looking dresses as a disaster. Fiona Apple (disaster 1997) dan Britney (disaster 2000)
Infact the one worn by Fiona Apple, looks very much similar to our local baju kurung.

And J-Lo dengan pakaian berani matinya was spared from being declared as fashion disaster probably due to the innovative feature by using double-sided tape to support the front upper body. Kira fesyen dia ni sebagai perintis penggunaan double-sided tape dalam industri rekaan fesyen....mungkin lebih tepat kalau dipanggil fesyen main gam......hehehe!




0 comments: