13 Jun 2009

Jingle tidak rasmi 1 Malaysia

Alkisahnya adalah seorang aspired song writer ni yang berdolak-dalih mau join peraduan mencipta lagu 1 Malaysia, sudahlah sibuk dengan kerja harian ada hati pula tu mau join. So bila dia nampak tarikh tutup 15 Jun gembira sakanlah si beliau memandangkan ada banyak masa lagi. Sempat lagi ber-aramaiti sepanjang bulan Mei. Menurut perancangan, lagu yang baru telah siap separuh, akan di langsaikan on the 1st June dan akan dihantar pakai pos ekpres pada 8 Jun. So on the 7June, time mau download borang dari internet, takajut beruk si gaman bila ternampak pengumuman tarikh tutup telah dipinda ke 31 Mei, siap dengan amaran "sebarang penyertaan yang diterima selepas tarikh ini tidak akan dilayan"....*LOL*

Kuroyon podi...nikmati ja lah lagu 1 Malaysia yang tidak pernah sampai ke meja organizer dan dituju khas kepada si Najib...:-). Anggap ja lah, demo ini sebagai jingle 1 Malaysia versi dbos-fm :P


In case you don't know, the picture shown on the clip is actually the winning entry of the 1 Malaysia photo contest. The winner is Henry Liew Su Loong who happened to be a Sabahan from Kudat. Hopefully the winner of the song contest is also from Sabah. For those who have sent your entries to the 1 Malaysia song contest...good luck!

P/s: Honestly I'm a bit blur of the 1 Malaysia concept, are we gonna have something like Indonesia or Thailand, with one typical name, one language?

1 comments:

zrull said...

wah.. beraramai tie ka sepanjang bulan mei..hehe... oh sy faham.
versi d-bos memang best juga ni. ada harapan kali kalau dapat hantar. nanti kalau c PM nampak masa dia view youtube nanti dia kasi juara ni lagu... hehhe..