9 May 2011

Sugandoi

Been very busy lately, sampai mo tinguk TV pun ndak sempat. Giliran siapa kena buang masuk tong sampah di AF9? Si Salma Mentor 5 berjaya ke peringkat seterusnya kah? (hehe)

Anyway let's talk about Sugandoi 2011 yang sedang berlangsung di sana sini sekarang ini untuk mencari wakil daerah ke peringkat negeri. Peringkat Penampang telah diadakan pada 7 Mei. Ini dia peserta-peserta yang mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut.



Ni pula pemenang-pemenang pertandingan peringkat Bandaraya KK yang berlangsung semalam

Dari kiri: Freddy Okuling (ketiga), Effarina Jaluman (juara)
dan Shane Claudius Monjohi (naib juara)


Ni pula juara peringkat negeri tahun 2010, dengan gaya persembahan persis penyanyi kelab malam Hong Kong :=)(mesti ramai yang tidak puas hati dia menang kali ni kan..hehe)



Kalau yang atas tu persembahan sang juara versi Sugandoi, yang di bawah ni pula versi beliau bertanding merebut tempat di AF9.



Penuh perasaan ok...malangnya sampai Top 40 ja.

Another thing pasal Sugandoi ni kan, durang tidak mo buat kah peringkat Klang Valley macam Unduk Ngadau. Sya rasa ramai juga kali kusai-kusai om sumandak-sumandak yang power-power sana tu :=)

6 comments:

GuRaNgAk said...

dBos ku hehe,
Every year mmg ada tu kena buat Sugadoi KDCAKV. Winner will represents Lembah Klang ke peringkat negeri di Hongkod. Last year 'siurang' punya wakil is si riFanzie a.k.a Fanzi. Dia tidak dpt tmpt di Hongkod. Few days later dia pigi join Sugandoi UPKO peringkat negeri di Keningau, dia Johan hehe. This year wakil KDCAKV is Dyone Chris (check her out in FB). Dia ni student UiTM Shah Alam..si N (Peter Anderson Nianti) punya junior kaaboh :)

dBOS-fm said...

Ada pula sudah somebody sms kasi tau pasal ni..malangnya pemenang unduk ngadau KV ja yg kena tayang d akhbar tempatan..hehe..motif?

zrull said...

yah... ada dorang buat sugandoi peringkat klang valley. Si Dyone yg manang. Sy sempat pigi masa pesta kaamatan peringkat Klang Valley pada 7 Mei 2011. Meriah tapi tidak ramai yg hadir. Promosi kurang kali. ramai yg x tau. Tempat kedua Sugandoi KV milik twin c Peter iaitu c Hary Nianti.

dBOS-fm said...

siapa kunun juri2 sana...Hattan? Ogy? Kekekek..

SciaS said...

siapa tu Joveya?
mcm pernah nampak muka dia di AF 7 atau 8? tapi x berjaya masuk ke top 12 lah

dBOS-fm said...

Mcm ndak perasan pula dia ni ada join AF. Yg prnah join AF sya rasa nama dia si Cabby kah tu..