26 May 2011

Juara Dazanak 2011

Persembahan juara Sugandoi Kaamatan 2011 kategori Dazanak, Angelica Paujin dari Tambunan :=)



Sementara itu seramai 37 peserta mewakili daerah masing-masing, berentap di peringkat separuh akhir Sugandoi Kaamatan 2011 peringkat negeri, di KDCA semalam. Dari 37 peserta tu hanya sepuluh sahaja yang terpilih ke peringkat akhir esok 27 Mei. Mereka yang berjaya mara ke peringkat akhir ialah wakil-wakil dari Kota Belud, Kota Kinabalu, Kuala Penyu, Lembah Kelang, Likas, Papar, Pitas, Tambunan, Tamparuli dan Tenom.

Beberapa peserta yang saya rasa tidak kurang juga hebatnya seperti Winnie Kuntip dari Kota Marudu dan peserta dari Paitan malangnya tidak terpilih. Mungkin kuota telah ditetapkan lima lelaki dan lima wanita. I think these two contestants sang better than some of the finalists...apa boleh buat pengadil lebih arif :=). Tapi paling saya takajut bila peserta dari Pitas mempunyai vokal 99% persis Benn Simon Bukag (dia nyanyi lagu si Ben Binsorou Mamatos Kolungguyan). Sikit tersembur nescafe percuma yang saya minum. Ingatkan CD si Ben kena pasang, pandang dua kali peserta ni macam miming lagu si Ben pula..hahaha. Sungguh tak ku sangka rupanya ada 'salinan' pula suara si Ben ni kan, I thought he's the only one own that voice...hehe!

4 comments:

zrull said...

wahhh... c angel ni kan yg masuk Idola Kecil 3 di Tv9 hari tu. wah..Tahniah angel. pasal c angel ni ada sy nampak dia nyanyi lagu Listen di FB hari tu. Hebattt ohhhh!!!

oh kenapa c winnie dr KM tu x masuk final?? hehehe...nda apa winnie. coba lagi next time.

wahh.. yah ka yg dari pitas mcm suara c ben...mantap tu. No berapa lagi tu dari pitas oh?

dBOS-fm said...

Oh prnah join Idola Kecil pula (sya ndak prnah buka TV9 oh..kekek)

Sya rasa walaupun prsembahan c winnie mantap..mungkin pengadil mo bagi peluang sama pserta2 baru sbb c winie hanmpir setiap tahun join bah...dan hampir setiap tahun juga ke final tapi ndak dapat top 3...mungkin c winie mo cuba sampai jadi juara.

Yupp...suara sebiji mcm Ben saya terpegun n takajut sampai terlambat mo rakam guna HP

zrull said...

yah c angel tu terkenal sudah satu malaya. haha sebab dia masuk idola kecil 3 tv9. tapi mmg dia hebatzz.

oh ya ka c wannie tahun2 masuk pertandingan. aduiii... kanzzzzz.

rugi ko bos x rekod pakai hp. haha

dBOS-fm said...

No. brapalah dia d Idola Kecil?

Ndak juga setiap tahun...ada juga tahun2 yg dia tiada join.

Rugi oh kan..nntilah ada juga kali dia muncul tu d youtube