23 May 2011

Apocalypse..Doomsday and Playing God

Hahaha...mungkin itulah beberapa perkataan yang boleh dikaitkan dengan peristiwa-peristiwa minggu lepas. Difahamkan pengikut-pengikut setia si Harold Camping di US, sedang berduka lara sekarang ni, gara-gara kiamat yang durang separuh mati ramal akan berlaku pada Sabtu lepas (21 Mei) tidak menjadi (ada kah patut). Bukan calang-calang durang berpegang pada ramalan ni, ada yang sanggup resign kerja, jual hartanah dan sebagainya semata-mata yakin tergolong dalam orang-orang tidak berdosa dan akan disedut naik syurga pada 21 Mei 2011. What a mindset! :) (kamu google ja lah apa yang saya maksudkan ni..berlambak di internat terutama di YouTube)

But talking about apocalypse...si Nera tersingkir di konsert minggu 7 AF9 (apocalypse juga kah this? Hehe), apa boleh buat, mungkin sampai sana ja rezeki dia di AF9. Mana tau juga rezeki lebih hebat sedang menunggu beliau di luar nanti, lebih-lebih lagi ada pemilik studio dan penerbit terkemuka di Sabah yang jadi orang kuat kelab peminat dia :). All the best to her.



Persembahan dia minggu lalu bolehlah juga dibanggakan, saya kasi markah 65(bolehkah? :)). Saya tertanya juga kenapalah key lagu tu rendah sangat..tapi mo cakap macam mana kan kalau AF9 ni memang dikendalikan oleh tenaga-tenaga pengajar yang palui (a bunch of idiot!) haha. Persembahan si Lena pula memang mantap adalah 85markah saya kasi (lulus cemerlang)

Itu kisah 'apocalypse' di AF9, Mentor 5 semalam pun hampir-hampir 'doomsday', very shocking. Adakah patut markah si Salma lebih rendah dari si Shiha dan si Iqa? By the way saya hantar undi jam 9.17 dan dapat reply jam 10.36 (sejurus selepas Mentor habis) kalau ikut cakap-cakap orang yang saya dengar sebelum ni, undi macam tu tidak masuk dan tidak dikira. Tapi saya konpiden gabungan undian SMS dan juri awam masih berpihak pada Salma (lainlah kalau banyak hantaran SMS mengalami nasib sama macam saya tadi). The culprit must come from the juries.



Adakah juri terutama Ramli MS sekarang ni beralih menilai 'mentor' pula dan bukannya protege (I have a strong feeling that's what he did for the semi-finals, especially when he said, he'll judge the semi-finals based on intellectuality). So setakat ni Erra balik-balik kena kritik salah pilih lagu (did she?..mm..mungkin juga untuk lagu duet "Penipu" tu) dan Edry habis kena puji sebab terlalu kreatif dia bilang (siap dia kaitkan lagi dengan hasil-hasil kreativi KRU di luar sana...matilah!). So kalaulah spekulasi saya ni betul, faham-fahamlah siapa bakal juara. Bestnya playing God macam Ramli MS ni kan...hehe!

4 comments:

Cahaya Syurga said...

sa pun rasa pelik mcm mna Salma dpt markah yg sungguh rendah. nasib baik tv3 kasi masuk final 3 urg. Klu inda sa pun inda tingu sudaitu mentor...

swity said...

ya bh..tkezutt berabis sa..punya la rendah mrkah salama dpt tu...nasib baik TV3 ada otak..trus kc 3 org finalis haha..klu x..mesti kena kutuk berabisss..

dBOS-fm said...

Musim lepas pun mcm ni jugakan...durang buat keputusan last minit ambik 3 finalis. Tapi Salma memang deserve p final dan deserve menang...mungkin juri kena rasuah..kekekek (KRU kan banyak projek..ops!)

swity said...

haha..ya kan..mgkin KRU ajak juri2 tu minum2 kupi lepas mentor abis nt..haha..ya setuju..salma mmng patut masuk final..