22 Jan 2010

Lagu Dari Bekas Juara

Mari kita dengar dua buah lagu ini dari bekas-bekas juara pertandingan nyanyian peringkat kebangsaan. Pertama lagu dari bekas juara Bintang RTM, dengan lagunya berkonsepkan R & B berjudul Kasih.

Rey - Kasih









Amacam? Ada lenggok R & B juga kah? Pakar R & B sila komen sikit!

Ini pula lagu dari bekas juara Sinaran Passport Kegemilangan Musim 6 (1996), Dayang Noraini. Mungkin ada yang ingat-ingat lupa, terlampau lama juga dia bertapuk kan! She made quite a big impact back in 1996, mana tidak belum-belum lagi lagu Menghitung Hari (Kris Dayanti) sampai di Malaysia sudah dia nyanyi tu lagu dengan penuh feeling masa final pertandingan (Kris Dayanti pun orang Malaysia belum kenal masa tu). KD with her Menghitung hari only reached Malaysia a couple of months later, after Dayang Noraini introduced that song. So KD kena sembah ratu sama dia ni (hehe). Saya tercari-cari juga video Menghitung Hari masa pertandingan akhir tu di YouTube tapi tiada orang upload mengkali. Anyway here's her single entitled Kelawar. Kalau ndak silap, this single was released way back in 2004 (or was it 2005) tapi mengkali terlampau kena copyright control sampai tiada jual di pasaran (saya dengar melalui X-Fresh FM ja). Take a listen versi "sikit aja tau" ;-).

Dayang Noraini - Kelawar







2 comments:

iter said...

hi dbos ... bah ada juga info sy dapat sikit2 dari c Dayang Noraini .. http://starznews.blogspot.com/2010/01/dayang-noraini-great-talent-from-sabah.html

dBOS-fm said...

I see..ok thanks!