25 Jan 2011

Ujibakat AF9 Online

Sepertimana yang kita tahu AF9 kali ini melakukan sedikit kelainan dengan memberi peluang kepada orang ramai menyertai ujibakat melalui online (satu pembaharuan yang sangat dialu-alukan). Peserta-peserta hanya perlu merakamkan video mereka menyanyi dan memuatnaik video tersebut ke YouTube. Video-video ujibakat tersebut telah mula membanjiri YouTube sejak penyertaan dibuka pada 13 Januari lepas (tarikh tutup 27 Januari). Yang menariknya pihak AF9 tidak meletakkan apa-apa standard pembikinan video tersebut dan peserta-peserta bebas melakukan apa saja berdasarkan kreativiti masing-masing. Jumlah video untuk seorang pun macam tidak dihadkan (sebab ada yang menghantar sampai lima video sekali). Berbagai aksi dan ragam boleh kita lihat. Malang sekali ramai yang tidak memperkenalkan diri durang terlebih dahulu...macam nama, umur dan asal (adakah patut terus ja menyanyi).

Ini antara video-video peserta yang saya confident dari Sabah



Buli tahan permainan gitar dia.

Yang ni si Willy Kelo bah kan..artis rakaman Sabah tu (boleh tahan)



Banyak lagi video-video durang yang menarik, menghibur dan melucukan (mungkin mo dekat ribu pun ada). Ada juga mirip-mirip amah pilipin dan Indon yang pegi bertapuk-tapuk menyanyi buat rakaman di bilik (masa majikan durang tiada)...kekekek (punya jahat)

Video-video Ujibakat AF9


P/s: I don't know why....but I have a strong feeling untuk ujibakat online ni AF9 akan bagi keutamaan kepada peserta-peserta dari Sarawak memandangkan team AF9 tidak mengadakan ujibakat di Kuching (hanya dua tempat ja..KL dan KK)

2 comments:

swity said...

waaa buli tahan gia ni...klu mcm ni..cm best pla AF9 kali ni kan..hehehe..bh pa lg yg ada bakat tu,sapat2 htr video p utube.manatau klu x dpt AF pn komposer lain nmpk cm c ana rafali;p

Stacey Dave said...

sia suka si Janey pya suara... sabah bleh bah... :)