23 Nov 2007

Separuh Akhir Pop Rock : Nama Kecil vs Nama Besar

Separuh akhir Kategori Pop Rock AJL 22 Ahad ini (25 Nov) memang dinanti-nantikan. Sebabnya tak lain tak bukan akan menyaksikan kemunculan Felix, Fiq dan Rich (Estranged). Layakkah salah seorang dari mereka mara ke peringkat akhir? Sekali imbas kalau ditinjau senarai calon-calon yang akan bertanding, memang satu laluan yang agak sukar bagi mereka untuk terpilih ke peringkat akhir.

Menariknya juga separuh akhir Pop Rock Ahad ini, ialah pencalonan nama-nama komposer dan penulis lirik yang agak kurang dikenali. Antaranya adalah nama-nama seperti Lin Li Zhen, PSSN, Taja, Tass, Master G, Denai, Andy Rahman, M. Zulkifli, dan Lawrence. Mungkin mereka telah lama berkarya tapi nama-nama ini bagi saya agak baru dalam gelanggang AJL. Mampukah mereka mara dan mengenepikan nama-nama besar seperi M. Nasir, Ajai, Audi Mok, Aidit Alfiat dan Loloq? Semuanya akan terjawab Ahad ini.

Memang agak sukar menentukan siapa bakal ke final. Jadi untuk memudahkan kerja maka saya pun melakukan cabutan tiket bertuah… =). Hasil cabutan, 5 yang akan ke final ialah.…

1.Janjiku - (Teja/Tass/Sofaz)
2.Farhana – (Denai/Andy Rahman/Jinbara)
3.Destinasi Cinta – (Lin Li Zhen/PSSN/Siti)
4.3 Malam Tanpa Bintang – (Azmeer/Master G/Fiq)
5.Sembunyi – (Aidit Alfiat/Lolog/Misha n Andy)

0 comments: