17 Sept 2008

Stacy - Artikel "Stacy Terima Hukuman"

Kosmo online kelmarin menyiarkan artikel mengenai Stacy bertajuk “Stacy Terima Hukuman”. Rasa macam kelakar pun ada masa saya membaca artikel tersebut terutama bahagian yang mengatakan Stacy seolah-olah ketakutan undangan menyanyi berkurangan gara-gara kesilapan di FFM21 tempoh hari (kalau ya pun apa salahnya guna perkataan "kerisauan" instead of "ketakutan"). Terbayang seolah-olah wartawan yang mengungkit hal tersebut menakut-nakutkan Stacy seperti budak kecil “habislah engko Stacy...tu lah nape buat silap...habislah tak ada undangan menyanyi lepas ni...so you nak buat apa? ” *LOL*. I think kalaupun betul undangan untuk beliau berkurangan, mungkin secara kebetulan saja, tiada kena mengena dengan kejadian di FFM21.

Yang membuatkan saya ter-extra senyum ialah statement berani mati....

"Dan mungkin kerana saya ni beragama Kristian, membuatkan masyarakat kurang menerima saya. Biarpun menjadi begini, saya percaya ada masa untuk membuktikan yang saya boleh melakukan yang terbaik. Cuma berilah saya peluang," tuturnya berterus terang

Oops (harap-harap tiada kontroversi). Anyway I think she shouldn't be worry that much. It's still a long way to go. I'm sure there will be more activities, appearances, promotions etc once her debut album is released (hopefully in the near future). But it's good...at age 18 she concerned that much and expressing the whole truth of what she felt inside. No hiding and far away from being hyprocite.

In case you haven't read the aricle click here (before it disappears from the archive)

3 comments:

Valai Timpak Burul said...

I like stacy very much my whole family finish almost 5K for her good luck

dBOS-fm said...

5K! wow that's considered a lot! Hope you'll continue supporting her

Anonymous said...

Stacy, kuatkan semangat...!Suara hati kadang2 perlu diluahkan. Barangkali ada di antaranya mempunyai kebenaran.Jangan menjadimunafik di dunia baru ada akhirat.