1 Jun 2007

Kaamatan bhg 2

Beberapa lagi video klip yang sempat diambil semasa pertandingan Unduk Ngadau Kaamatan 2007

Top 15


UN Lahad Datu (the first one to appear) is not in the clip (cameraman terlambat snap).

Sesi soal jawab untuk juara


Soalan kepada beliau lebih kurang berbunyi "apakah yang anda faham tentang perayaan Kaamatan dan apakah signifikannya menyambut kaamatan?". I think she gave good answer but not quite precise.

Persembahan juara Pertandingan Sugandoi 2007/Jimmy.


Talking about Jimmy, beliau tampil agak lewat di pentas setelah nama beliau diumumkan. Tidak pasti apa yang berlaku di belakang pentas. Yang pasti saya agak terkejut dengan penampilan pakaian beliau. It looked as if he just grabbed somebody's costume (and probably somebody's cap as well) just to cover his shabby appearance including faded (dirty?) jeans. Nampak sangat beliau kurang bersedia dari segi pakaian dan imej sedemikian bagi saya kurang menepati majlis *sigh*. Tapi mungkin juga keadaan tersebut berlaku gara-gara pihak penganjur sendiri yang nampak seakan-akan tiada perancangan teliti untuk persembahan selingan nyanyian (as if they just pull anyone who can sing from the backstage)


Persembahan dari Nazir (Kenny G. Sabah)


Terhibur pula menikmati tiupan saxophone dari artis seorang ini. Memandangkan tepukan agak gemuruh dari penonton untuk beliau, maka tanpa dirancang penganjur meminta beliau mempersembahkan empat buah lagu seterusnya (sampai ada juga penonton yang menguap kebosanan...but not me)

Klip-klip lain

1. 36 peserta Unduk Ngadau memperkenalkan diri (klip 1 dan klip 2)

0 comments: