13 Jul 2006

Gosip Azharina

Azharina persila peminat siasat

Oleh Norhadiani Baharom

Harian Metro Online


KEINGINAN mendalam bergelar artis rakaman memaksa juara Bintang RTM 2001, Azharina Azhar, 21, melakukan pelbagai pengorbanan.

Keputusan paling besar pernah dilakukannya apabila terpaksa memperjudikan kehidupan peribadi yang selama ini menjadi hak mutlaknya kepada umum. Malah, hampir lima tahun bergelar artis dia sentiasa berhati-hati dengan segala tindak tanduk agar tidak mengguris perasaan ibu bapa serta keluarga yang lain.Namun, apa yang meresahkan gadis yang mesra panggilan Rina ini kerana dalam masa memastikan semua pihak menyenanginya tetap timbul gosip tidak berasas membabitkan nama baiknya.

Terbaru, penyanyi popular dengan lagu Elegi Sepi ini dikatakan sudah berkahwin dengan pemuda warganegara Filipina ketika berusia 16 tahun dan mempunyai seorang cahaya mata.Gosip ini dipercayai menjadi buah mulut masyarakat setempat di kawasan kejiranan Azharina di Kota Kinabalu, Sabah.“Hahaha (ketawa). Saya tidak pernah berkahwin pada usia 16 tahun tetapi mengakui sudah mempunyai anak yang memakai rantai emas Christian Dior di leher.“Seorang berusia satu tahun setengah dan seorang lagi satu tahun tujuh bulan. Mereka adalah kucing kesayangan saya yang dibeli dari London menerusi seorang kawan. Yang seekor itu namanya LV dan satu lagi Hugo Emporio.

“Saya mengakui sebelum ini pernah mempunyai teman lelaki tetapi tidaklah sampai berkahwin atau ada teman lelaki berbangsa Filipina sehingga berkahwin. Semua itu dusta dan bertujuan merosakkan nama baik saya,” katanya.Tambah Rina lagi, dia pernah terdengar gosip sama sebelum ini. Bagaimanapun gadis yang dimaksudkan itu juga dikenali sebagai artis wanita Sabah yang dipercayai sudah berkahwin dengan pemuda Filipina. Mungkin kerana terkeliru penduduk menyangkakan dia adalah orangnya. Nyatanya, cerita seperti ini sedikitpun tidak pernah mengganggu emosinya.“Saya tidak buat silap, jadi untuk apa saya harus marah atau melenting. Bagi yang was-was dengan kenyataan saya ini mereka dipersilakan menyiasat latar belakang saya. “Lagipun tidak ada gunanya menipu, apatah lagi saya datang dari keluarga yang dikenali dan penting (berpengaruh) di Sabah serta mempunyai empayar sendiri.

Justeru, penipuan hanya menjerat diri sendiri.“Sekiranya gosip ini sengaja ditimbulkan untuk memfitnah saya, individu yang mengada-adakan cerita itu akan menerima pembalasan Tuhan. “Harus diingat, Tuhan itu Maha Adil dan sentiasa melindungi orang yang teraniaya dan kebenaran akan terbongkar juga,” katanya.Jelas Azharina, gosip seperti ini bukan pertama kali membabitkan dirinya. Dulu dia pernah dituduh merahsiakan usia sebenar dari peminat.“Saya adalah gadis tempatan Sabah berusia 21 tahun yang dilahirkan pada 1985 sepertimana yang tercatat di dalam kad pengenalan. “Memandangkan wajah saya matang daripada usia sebenar, ada pihak mengambil kesempatan menyebarkan cerita saya sengaja merahsiakan usia sebenar.“Kononnya saya bimbang peminat lari. Saya menerima gosip begini dengan hati terbuka kerana sedar bila sudah dikenali, kejayaan kita akan dicemburui ramai pihak,” katanya

0 comments: