26 Apr 2007

Kejutan pertama dalam sejarah American Idol

Program realiti yang cukup popular di Amerika, American Idol telah mempersembahkan sebuah konsert istimewa "Idol Gives Back" yang bertujuan menjana dana untuk membantu kanak-kanak miskin di Amerika dan juga di Afrika. Barisan artis-artis dan selebriti terkemuka antaranya Celine Dion, Annie Lennox, Bono, Rascal Flatts, Ellen De Generes, Ben Stiller, Earth Wind and Fire, Carrie Underwood, Kelly Clarkson dan errr.... ELVIS PRESLEY (huh!?)) muncul membuat persembahan. Agak menyentuh perasaan juga semasa ditayangkan video clip Simon Cowell dan Ryan Seacrest turun padang melawat kanak-kanak yang begitu merempat nasib mereka di Afrika pada konsert American Idol semalam.

Celine Dion duet with virtual Elvis!

Difahamkan program khas tersebut telah berjaya mengutip derma, melalui undian SMS, melebihi USD 3o juta ! (Woww!). Konsert tersebut juga telah membuat kejutan buat pertama kalinya dalam sejarah American Idol (did I say first time...hehehe). So what is the kejutan? It's something not new to us with AF...but for Americans they were sort of kena kejutan elektrik...*LOL*

Besar harapan agar AF akan mengikuti jejak langkah American Idol mengadakan konsert khas ini. Sedap juga hati ini setiap kali menghantar undian SMS. Sebab selain daripada mengundi peserta kegemaran kita, sumbangan kita juga akan disalurkan kepada mereka yang miskin dan memerlukan bantuan (terus teringat trajedi menyayat hati adik Donny John Duin..*sigh*).

*Just can't wait to watch the concert aired over Star TV this evening...it's about three hours from now.

0 comments: