11 Jan 2009

Masalah radioblog

Nampaknya ramai yang tidak dapat membuka radioblog (durang nampak kotak kosong saja). Macam ni lah sebenarnya saya pun kurang expert dalam hal ini tapi setau saya (setelah merujuk forum radioblog), hampir kesemua yang tidak dapat buka radioblog mula mengalami masalah tersebut setelah upgrade flash player dari versi 9 ke versi 10. Tentang IE tu ada juga yang boleh buka guna IE 7 (saya guna IE 6 saja). So in other word, radioblog ni belum compatible dengan versi-versi baru beberapa sistem yang telah kena upgrade :(.

Di bawah ni adalah message dari pencipta radioblog (dipetik dari forum)

"I'm aware of this problem. This is a security issue in Flash 10. They increase the security, so you need to put some crossdomain.xml at the root of the playlist domain (I think). Anyway I'm not sure how to fix it. I'll let you know"

Anyway people saya buat percubaan guna player "singingbox". Saya letak dalam title "Top 10". Cuba-cuba saja dulu (sementara radioblog kena fix). Harap-haraplah semua dapat buka :-). Terutama mereka yang pakai advance system. Otherwise kena cari player yang lain

0 comments: