16 Jan 2009

Tak ada logika

I'm talking about the traffic offence depicted by the humour sketch below

Kepada yang belum tau, memang parking macam tu salah. Saya dulu pun memang tidak tahu menahu. Hampir dapat saman (di Donggongon). Mujur sebelum polis trafik isi borang saman saya sempat approach dia dan merayu. Masa merayu-rayu tu tiba-tiba muncul partner on duty dia yang kebetulan pernah tinggal satu blok apartment dengan saya. But it won't spare me from being lectured. They said kesalahan dia setaraf memandu dalam lorong bertentangan arah! Saya jawab baliklah "tapi ni kereta ndak bergerak". Durang lecture balik "yer lah tak bergerak, tapi bila you bergerak, pandu keluar nanti boleh membahayakan pemandu lain". Sempat pula saya balas balik "alaa...lebih kurang juga bah yang driving keluar reverse...bahaya juga tu!. "Hey artis (artis lagi tu), you nak alihkan ker atau kita orang saman?" (but in nada guraulah). Walaupun sekali fikir macam tiada logika, tapi gara-gara mau maintain clean rekod kesalahan trafik, kasi alih jugalah. Yang best dia, durang tolong tahan kereta untuk memudahkan saya parking arah yang betul...hehe (layanan artis oh kan!)

Elsewhere...

Siapa berani pakai macam ni masa ujibakat Af7 nanti? *LOL*

Macam begitulah penampilan salah seorang peserta ujibakat American Idol musim baru semasa sesi ujibakat di Phoenix USA. Not enough with the skimpy dress, she fired some rude remarks at the new judge, Kara DioGuardi . Si Kara cuba demonstrate lah sama peserta ni cara menyanyi lagu Vision of Love (Mariah Carey) yang betul (dia nikan songwriter, producer yang tersohor di US dan pernah menyanyi juga). Tapi peserta ni balas balik "your demonstration wasn't any better!" (ko berani? Hahaha). Ironically she gets 'yes' from the other three judges which qualified her to the next round in Hollywood...arrggh!

2 comments:

SciaS said...

Uiks..saya pun tidak tau parking 'terbalik' tu salah. Baru sekarang tau hahahaha

Pasal si 'bikini' tu..ndak juga siok suara dia..tapi itu judges lelaki sengaja bagi 'credit'..sampai hollywood nanti..kita tengok camana :)

dBOS-fm said...

Salah bah kunun...burukkan!

Bila fikir2 balik yang scene si bikini tu...macam ada kemungkinan juga durang sengaja acted it up kan...I mean durang acting ikut script...kena suruh producer...mmm most probably :-)