17 Jan 2009

Warkah Dari Gunung - Ampal

Lama sudah tidak mendengar lagu ini. Lagu beliau yang pertama saya dengar berkumandang di radio dari album pertama. Terima lah dari Ampal lagu berjudul Warkah Dari Pitas...eh silap...Warkah Dari Gunung (Playlist 1)

Ampal - Warkah Dari Gunung
(Lagu/lirik: Abu Bakar Elah)


telah ku lagukan sebuah puisi
tentang khabar ku kepada mu
tentang isi hati
tentang jurang
yang memisahkan


namun pernahkah kau
menerima ku
seperti aku
dan membalas khabar ku
menghampiri ku
dan menyelami ku
kenali daku

#
ku turut kehendak mu
ku libatkan martabat ku
untuk satu harapan
apakah itu belum cukup


##
walau rasanya puas sudah berkirim khabar
namun ku tetap tabah dan sentiasa bersabar
antara kita akan terjalin percintaan
yang kekal dan abadi...

ku pasti

pintaku padamu buka lah ruang
sempit di hatimu
dan menerima ku
seikhlasnya
sebagai seorang teman dan kekasih


(ulang # dan ##)

Itu dia Ampal G.Edie :-)

Ada bah seorang kawan ni yang memang kaki bergurau atau orang bilang loyar buruk. Dia tanyalah aku "ko pernahkah dengar Datuk Anuar Ibrahim menyanyi?". "Ndak pernah" saya bilang. "Ko jangan takajut...suara dia sebiji si Ampal oh!". Si buduh ni pun macam picaya "ya kah! bila ko dengar?". "Hari tu masa dia berkempen di Keningau"...."Apa lagu dia?"...."Kum Kum Bet!" dia bilang. Sikit lagi saya baling botol air.

2 comments:

Si Katak Hodoh said...

Suka betul lagu ni... tq dBoss :-)

dBOS-fm said...

Yupp best...