24 Jan 2009

Musim rancangan TV realiti

Musim baru rancangan-rancangan realiti TV sedang rancak bermula. Setelah American Idol memulakan siarannya untuk musim baru pada 14 Januari lepas, OIAM pula menyusul, dengan menayangkan episod pertama musim ketiga rancangan tersebut semalam (23 Januari). Yang menariknya walaupun OIAM 3 baru bermula semalam tetapi telah pun diketahui senarai 12 peserta yang terpilih ke pusingan final (top 12)...hehe. Ada saja yang sudi jadi spoiler kan. Menurut sumber spoiler senarai Top 12 ialah

1.Tomok (artis)
2.Simon
3.Pija (artis...this singer prefer to be known as from Sabah)
4.Ayu
5.Amelia (artis)
6.Nine (artis)
7.Fifi
8.Ester a.k.a Elizabeth (satu-satunya yang diketahui berasal dari Sabah)
9.Rizwan (Pemenang Artis Harapan AIM 2004)
10.Anis
11.Rihana
12.Azweera a.k.a Awie


Maknanya muka-muka yang keluar pada episod pertama semalam (kecuali Amylea) termasuk si Aishah kenit dari Papar (gambar bawah) tidak berjaya.


Suka posing-posing ayu manja dia ni...tapi tidak juga malatup

Wakil The Osmond dalam American Idol 8


Dalam American Idol musim lalu, ada juga suara-suara yang mengkaitkan David Archuletta dengan keluarga The Osmond. Maklumlah kan beliau berasal dari Utah dan menganut agama Mormon. Sebab negeri Utah ni sering dikaitkan dengan kumpulan The Osmond yang cukup popular di Amerika suatu ketika dahulu (sekarang ini pun masih juga popular)...Donny Osmond, Jimmy Osmond, Marie Osmond and the rest of the Osmonds Brothers. Nampak gaya AI musim ini akan lebih menarik dengan kemunculan salah seorang generasi The Osmond. Beliau yang dimaksudkan ialah David Osmond (salah seorang anak kepada Alan Osmond).


Adakah bakat beliau sehebat uncle dia Donny Osmond? Tidak sabar juga saya mau tengok...hehe. Pressure juga mengkali dia ni sebab datang dari keluarga seni yang bukan calang-calang. Menurut 'spoiler' beliau setakat ini telah berjaya sampai ke tahap top 50. Pengaruh The Osmond ni kira kuat juga bah kan. Maklumlah durang ni ala-ala selebriti kebanggaan dan kesayangan Utah. Adakah Utah membalas dendam this season sebab kuda durang no. 2 ja last season, best ni mo tengok :-)


(kamurang google ja lah 'Donny Osmond', 'Marie Osmond' kalau ndak berapa kenal...hehe)



5 comments:

SciaS said...

oooh nooooo.....spoiler hehehehe

Betul kah pasal tu David Osmond? If he can really sing then I'm gonna follow him...itu pun kalo boleh masuk pi final lah hhehehe

Mcm Donny Osmond pernah muncul di salah satu American Idol bah kan?

dBOS-fm said...

Spoiler bah...hehehe...tapi best jugakan ada spoiler (hilang suspen)...

Saya harap dia dapat masuk p final o. Satu tamparan kuat dan hebat pada keluarga The Osmond kalau ndak terpilih. Tapi musim ni sya dengar lain sikit sebab durang start buka undi masa top 36. Ya pernah c Donny muncul.

dBOS-fm said...

Oh to answer you question betul kah tidak check this website. Dedicated to his run to be the next American Idol

http://www.davidosmondidol.com/

SciaS said...

Thanks dB. I've visited the web. David and his brother were auditioned but no mentioned about his brother being selected to the Hollywood.

dBOS-fm said...

latest from spoiler...dia tidak lepas ke Top 36 (setakat top 50 ja)..arrgh!(mungkin durang nda mau lagi another winner named "David")

Ya sama adik dia pula kan p audition...apa pun tengok ja lah d episod nanti