19 Jan 2009

AJL 23

Tidak sah bah kalau tidak mencarut pasal AJL 23 yang berlangsung semalam..hehe

So amacam? Puashati dengan keputusan juri yang maha arif? Actually ramalan awal saya

1. Vokal terbaik - F.T (Federal Territory ok!)
2. Persembahan Terbaik - Stacy (2nd choice Farawahida)
3. Etnik Kreatif - Julfekar
4. Balada - Sampai Ke Syurga (but at one time I thought Aizat could win, best pula dengar lagu dia malam tu dan minat juga tengok persembahan dia...selamba saja).
5. Pop Rock - Lagu Untuk Mu (M.U.H)
6. Juara Lagu - Lagu Untuk Mu (M.U.H)

Tapi semalam masa nama FT diumumkan tiga kali (sampai berabis dia kontrol dan kumat kamit "ya Tuhan tolong lah jangan sampai saya buka baju dan seluar malam ini!") saya hampir putus asa. Saya "mute" volume TV dan masuk toilet dengan remote control sekali (ndak sanggup bah dengar dan tengok aksi dia bila diumumkan juara). Masa dalam toilet tu, terdengar suara-suara yang berada di depan TV riuh teriak gembira sakan "Meet Uncle Hussein manang!". I was like "nice joke!". Sekali tengok, betul-betul bah! *LOL*. I heard the English version of this song...setaraf lagu-lagu 'ganjil' yang pernah dihasilkan di barat...memang layak dinobatkan :-).

Malang sekali anugerah Persembahan Terbaik memihak kepada FT. Unik sangat kah aksi-aksi potong rambut tu? Macam semak ja saya nampak. Alang-alang bagus bawa hose cuci kereta dan sembur ja si FT tu, siap degan buih-buih sabun sekali...macam tu baru unik! haha. Apalah kena mengena aksi macam tu dengan "Sampai Ke Syorga"? (saya ingatkan durang buat persediaan, mau buat coffin...). Unik lagi saya tengok aksi cute Elyana duduk ja sepanjang lagu sambil pintal-pintal rambut and Estranged's wayang kulit. Nasib baik juga lagu si Ayu tiada mercun Chinese New Year di penghujung lagu (di mercuuuu!..preng...peng...peng..peng!). Kalau ada lagilah unik :-). Apa pun kesian Stacy (punyalah hebat tu).

P/s: Aduhh...Ziana Zain sikit tidak kesampaian. Lagi banyak kedengaran suara back up vocalists.

3 comments:

Si Katak Hodoh said...

walau tiada seorang pun penyanyi dari Sabah menang semalam, tapi membanggakan juga la. Apa tidaknya, sekurang2nya, ada 3 anak Sabah dalam AJL semalam. Yang lebih membanggakan, mereka membuat persembahan yang cukup baik :-)

dBOS-fm said...

Sebenarnyakan si Julfekar tu orang Sabah tau. Pakcik kepada Azharina. Dia kalau bercakap masih bertutur Sabah.

Si Katak Hodoh said...

Wahhhhhhhh itu sudah bagus :-)