21 Jan 2007

Album kedua Sanie

As usual hujung minggu I took the opportunity to wander around town and tempat persinggahan wajib sudah semestinya kedai jual kaset (actually I've been thinking the right word to call this shop..kedai kaset? kedai CD? kedai jual album muzik? music store?) but since people are more familiar with kedai kaset...so hentam saja lah. Nampak gaya masih belum ada album-album tempatan baru dikeluarkan untuk tahun ini. Yang ada hanyalah album-album keluaran tahun lalu. I bought few CDs... local's, national's and international's CDs. But since this blog promotes only local products so I mention local CD sajalah. I bought, Memory Hits John Gaisah Exclusive Series 2 dan Sanie's second album Nung Gumuli Ko which I'm featuring here.



Keseluruhannya 80% lagu-lagu dalam album kedua Sanie adalah berkonsep sentimental balada (mungkin beliaulah pencabar terdekat Danny F. Malinggi kalau ditakdirkan berebut anugerah King of Sentimental Ballad...kalau ada anugerah sedemikianlah). Diselitkan juga sebuah lagu dalam Bahasa Melayu (satu trend yang saya rasa patut digalakkan) berjudul Sucinya Cinta Mu...mmm..not bad! Kalau diusahakan lebih sedikit lontaran suara tu...ada harapan mencapai taraf penyanyi Indon, Glenn. Semoga lagu ini bakal tercalon dalam Carta Artis Sabah (CATS) di Sabah FM seperti lagu Sayang nyanyian Lydia Kalidin (yang sudahpun tercalon). Lain-lain lagu yang memikat pendengaran saya termasuklah Ginowoon Ku (duet bersama penyanyi pub Rozza), Erika, Nung Gumuli Ko (judul album), Linggang Lingkung-Lingkung dan Pogun Sabah (irama keroncong). Keenan-enam lagu ini telah saya upload di radioblog.

**************************************************

Anak Yang Hilang!

Terlanjur baca kegagalan filem keluaran tempatan "Anak Yang Hilang", tergerak juga hati mau paparkan keratan akhbar berikut mengenai drama realiti seorang anak yang hilang (anggaplah saja ini ala-ala dbosfm community service...kekekek). Actually banyak lagi yang pernah dipaparkan sebelum ini. Yang saya hairan sikit, kebanyakan mereka yang hilang dilaporkan berada di Semenanjung tapi laporan disiarkan di akhbar tempatan Sabah. Macam mana juga pembaca-pembaca (terutama di Semenanjung) tahu perihal laporan tersebut(?) sekiranya bantuan mereka diperlukan.


0 comments: