31 Jan 2007

Mari menari Poco Poco

Ya tuan-tuan, puan-puan, ibu-ibu dan bapa-bapa!...selamat datang ke kelas tarian Poco Poco. Kepada kalian yang belum pernah mendengar apa itu tarian Poco Poco...nah..klik saja di SINI untuk penerangan yang cukup detail. Rupa-rupanya "Poco Poco" ini bermaksud gadis yang tubuhnya berisi dan lincah..kikikik! (aduh bodynya!...Poco Poco gitu!!)

Baiklah kalau sudah sedia! Ayuh kita mulakan! Untuk itu perhatikan aja betul-betul gerak langkah...nona-nona manis dan pria-pria ganteng mengikuti rentak lagu Poco Poco dendangan Yopie Latul dalam video di bawah. Lagu versi Yopie Latul ini cukup popular dan bolehlah dianggap sebagai lagu atau muzik rasmi untuk tarian Poco Poco...SELAMAT MENCUBA!


Waaduhh...bagus banget kamu! Untuk pengetahuan kalian, gerak tari di atas sebenarnya hanyalah sekadar tahap beginner! Syabas! kerana berjaya melepasi tahap beginner...beri tepukan pada diri sendiri! Nah sekarang nyata kamu sudah mahir, apa kata kalian teruskan aja ke tahap advance dengan mengikuti pula gerak tari seperti dalam video di bawah. Tapi sebelum itu cikgu ingin membuat disclaimer yang cikgu tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku kekejangan pada otot-otot pinggul ataupun kecederaan pada otot-otot pinggang semasa mengikuti tarian Poco Poco tahap advance....versi tsunami-taufan-puting beliung di bawah...cikgu nasihatkan agar segera longgarkan dulu otot-otot......READY! Good luck!





P/s: In case ada yang berminat mendengar versi asal lagu Poco Poco dendangan Arie Sapulette (pencipta dan penyanyi asal) saya upload juga di radioblog (teringin juga mau dengar versi Felix Agus!..kekekek!). Adakah kita bakal menyaksikan persembahan tarian Poco Poco dalam konsert AF5?

0 comments: