20 Feb 2007

Debat perdana

Alkisah maka bertandanglah my regular visitors ke rumah kelmarin. Durang ni tinggal berjiranan saja, tapi suka betul lepak di tempat saya (seminggu sekali tu adalah). Umur masing-masing 17 (actually bulan 5 baru masuk 17), 18 dan 18 tahun. Seperti biasa TV dan hi-filah yang jadi sasaran. Lepas puas main game durang pasang CD sambil TV di pasang (tanpa suara....hebatkan! Tukang kasi habis karan saya). Time durang datang kelmarin, saya 'malakat' depan komputer layan internet. So durang layanlah CD Indo Pop. Keluar saja lagu Irwansyah Aku Pencinta Wanita, tiba-tiba bersuaralah si 18a tahun (memandangkan ada dua orang umur 18 tahun, jadi refer durang ni 18a dan 18b). Lebih kurang beginilah perbualan durang (aku eavesdroping saja sambil tersenyum-senyum) .....

18a: Buduhkan ni lagu, adakah patut....sudahpun dia laki-laki mau kasi tau....kasi tau lagi dia pencinta wanita!
17: Mengkali dia terlalu sayang mama dia baitu....dia nda mau si Acha jealous...sebab tu dia kasi tau si Acha.... dia pencinta wanita
18a: Aik apa beza...mama diapun wanita juga....kalau macam tu cakaplah bilang "aku pencintamu Acha"....macam lagu si Felix "Aku Pencinta Mu"...baru ngam. Yang ni dia mau kasi tau..kasi tau kunun pencinta wanita...bah....kalau dia bukan pencinta wanita, jadi pencinta apa?
18b:Pencinta kau (ketawa)
18a: Buduh! (sambil betandang-tandang sama si 18b)
17: bah jadi kalau girlfren kau tanya...kau nda mau cakap dia....kau pencinta wanita?
18a:buat apa sya mau cakap....habis memang suda tau... kalau laki-laki... yang dia cinta memang wanita...cuba kamu fikir? (Fuiyoo...dia suruh pikir lagi oh)
18b:kalau girlfriend saya tanya saya...,saya tanya dia balik...jadi kau pencinta apa? Baru adil...bah kalau dia was-was sama aku...akupun was-was sama dia! (makin lebarlah senyuman kambing aku dengar statement yang saturang ni)
18b: Buduhlah girlfriend kalau mau tanya macam tu...

Tiba-tiba saja yang paling muda berumur 13 tahun (ehemmm...akulah kunun tu..kekek) menyampuk

13: Bah nanti saya mau cipta lagu tajuk dia "Aku Pencinta Binatang"...apa macam? boleh kah tu?

ketiga-tiga: (Barabis ketawa...)

13: Lirik dia macam ni...(sambil menyanyi lagu Irwansyah)..."aku memang pencinta binatang...bukan pencinta manusia"

Ketawalah bah durang sambil cakap...best...best...malatup!!

Saya ingat debat durang terhenti setakat itu saja....bila berputar lagu "Teman Tapi Mesra", durang sambung lagi....

18a: Ini pun macam tidak ngam "Teman Tapi Mesra" dia bilang....kalau teman mestlilah bah mesra...mana ada tapi...tapi....cuba kamu fikir
13: (tersenyum-senyum)
18b: Jadi apa kunun tajuk yang ngam? "Teman Tapi Bermusuh"?

But at this juncture I've to answer a phone call...masa bercakap-cakap di telefon terdengarlah perbualan durang diselang seli derai ketawa...adalah dalam 2-3 minit engage...habis saja engage durangpun tanya saya...bos rasa-rasa kalau tajuk ini lagu ....."Teman Tapi Jangan Romantik".....ngam kah?...."mmmmm...boleh pakai juga...tapi paling malatup kalau tajuk dia "Teman Tapi Kuat Beramas Mesra"!" *wakakaka*

0 comments: