18 Aug 2008

Ujibakat MyStarz LG 2 di KK


Uina...macam si Velvet pun ada..:)

MyStarz LG is at 1Borneo Hypermall for the Sabah auditions of the second season of the popular hit reality show produced by TV3 and NTV7 and sponsored by LG.A total of 150 people signed up for the first day audition Saturday to showcase their singing talent. Those who make it to the final round would undergo a mentoring process where participants would be tutored and receive partially professional advice and training support from mentors made up of some of Malaysia's top performers and producers.The winner of the competition stands a chance to win RM100,000 cash, a contract, products from LG and an album production with an international record label. Those who are between the ages of 18 - 25 are invited to come to the final audition today (Sunday) beginning 10.30 am. - AJ (Daily Express)

Kisah PTI

Bermacam-macam cerita tentang PTI sejak kerajaan memulakan gerak gempur menangkap mereka yang tiada dokumen sah. Yang Pelik bin Ajaib, tiba-tiba batang hidung durang tidak nampak (sakti kan). Padahal dulu berkeliaran sana-sini. Ada yang bilang durang balik ke negeri asal secara senyap-senyap dari pintu belakang (sepertimana kedatangan durang ke sini). Ada yang bilang durang bertapuk dalam hutan dan bermacam-macam cerita lagi (jangan-jangan ada yang sudah stand by korek lubang bawah tanah ala-ala menyelamatkan diri dari bahaya puting beliung)

Yang ni kononnya pura-pura berlagak tidak siuman untuk mengelak dari ditangkap (kalaulah saya yang drive tu Kancil biru, saya reverse ja kasi lecek dia ni..hehe). Teringat pula kes yang berlaku beberapa bulan dulu di KK, seorang PTI panjat crane dan mengancam untuk terjun membunuh diri (dari puncak crane) kalau terus diburu dan ditangkap.

Menurut cerita kedai-kedai kopi di Keningau, janda malang di bawah ni kononnya sudah kena bagi amaran jangan berkahwin si Aladin (PTI tiada dokumen). Tapi durang main 'try test' saja teruskan pernikahan dengan harapan ada simpati dari pihak tertentu. Si Aladin pun kononnya mengharapkan yang dia akan jadi orang tempatan setelah berkahwin. Why did they take the risk? Selain dari 'cinta karas' durang, they've also been told that it had been done by some people before and it worked! Sekali durang 'try test' begini pula jadinya.


1 comments:

Bambangan @ Ony said...

Tangkap saja bah budak2 gila tu.. bukan masuk dalam penjara juga (sebab ada akta yg tidak membolehkan kanak2 masuk dalam lokap @ penjara) PTS yg ada tu bukannya penjara kan, jadi hantar saja bah balik.... kalau sia tu derebe pun, pura2 inda nampak ni, sepa suruh baring2 sana, sial punya orang..... kimbetzzzzzzz